Qvesarum Ikon

Måttbeställ

Favoriter

Du har inga favoriter.

Du har inte besökt några produkter.

Du har inga listor.

Varukorg

Du har inga produkter i varukorgen.

QVESARUM FORTSÄTTER UTVECKLA LASTING PEOPLE

Som en del i Qvesarums koncept Lasting people inleds ett samarbete med Malmöbaserade Total Wellness. Samarbetet inleddes med en inspirationsföreläsning kring hälsa och välmående för all personal.

Alla i personalen som vill kommer att få möjligheten till hälsocoaching på både individ- och gruppnivå. Coachingen kommer att innefatta flera delar med målsättningen att uppnå bättre fysisk och mental hälsa i livet - oavsett var man befinner sig. Samarbetet inleddes med en inspirationsföreläsning av Isa Kjellsdotter kring hälsa och välmående för all personal. Under föreläsningen genomfördes också en workshop kring vad som är hälsa respektive ohälsa där många intressanta diskussioner också föddes.

Isa Kjellsdotter beskriver konceptet så här:

- Jag skapar framgång för individen och gruppen med mål och resultatformuleringar. Som coach tror jag på både individens och gruppens egen förmåga. Jag är med som mentor, inspiratör och utbildare. Jag guidar i arbetet, men framgången står medarbetarna för.

Total Wellness idé är att allt startar med individens hälsa. Din hälsa är en hygienfaktor för att fungera i din vardag.

- Vi kommer tillsammans med Qvesarums personal arbeta utifrån tema som kost och rörelse, stresshantering och ökad livsstilskunskap. Vårt mål är inte främst att minska sjukfrånvaro, utan istället fokusera på ökad frisknärvaro. För någon innebär det viktminskning och för någon annan kan det innebära att du behöver mer rörelse och mental återhämtning. Tillåt varje anställd att själv sätta sitt mål, det är framgång, berättar Isa Kjellsdotter.

- Vi vill ge våra medarbetare de absolut bästa förutsättningarna för att må bra både fysisk och psykiskt på arbetsplatsen och samarbetet med Isa Kjellsdotter och Total Wellness blir en viktig milstolpe inom vårt koncept Lasting People som ska främja just detta, berättar Emil Linderberg, VD.

Samarbetet kring coaching av Qvesarums personal kommer inledningsvis att pågå i tre månader framåt.

Qvesarum_total_wellness_

Emil Linderberg tillsammans med Isa Kjellsdotter

Qvesarum_total_wellness__1

Under föreläsningen diskuterades det kring vad som kan vara hälsa respektive ohälsa.

emil_200612 CEO & Partner

Emil Linderberg