Qvesarum Ikon

Måttbeställ

Favoriter

Du har inga favoriter.

Du har inte besökt några produkter.

Du har inga listor.

Varukorg

Du har inga produkter i varukorgen.

E-handel: Qvesarum öppnar för tyska kunder

Qvesarum, ett av Sveriges ledande företag för produkter inom hållbart byggande och kvalitetshantverk, växer på den Europeiska marknaden. Efter en lyckad introduktion i Danmark och Norge lanserar nu Qvesarum i Tyskland.

Qvesarum öppnar för tyska kunder

Qvesarum har sett en stark tillväxt under de senaste åren, i takt med att intresset för tidlös och långsiktigt hållbar inredningsdesign har ökat. Nu lanserar Qvesarum sin e-handelsplattform i Tyskland.

– Vi vidgar horisonten för kvalitetshantverk i svensk stil. Tyskland innebär en ny spännande marknad och vi har starka indikationer på att intresset för våra produkter och vår stil växer på kontinenten, säger Qvesarums VD Emil Lindeberg.

Under första kvartalet 2021 växte e-handeln med möbler och heminredning i Sverige med 81 procent jämfört med samma period föregående år, enligt PostNords E-barometer. Tyskland har sett en liknande utveckling och intresset för svensk design och kvalitetshantverk ökar. Samtidigt anger hela 29% av tyska konsumenter att de handlar via nätet oftare på grund av pandemin.

– Vi ser stora möjligheter för våra produkter att ta plats på den europeiska marknaden och vi arbetar hårt för att nå våra mål. Qvesarum representerar en trovärdighet och kvalitet som vi vet att tyska konsumenter uppskattar. Nästa steg blir att ta vår webbutik och vårt uppskattade sortiment till flera andra marknader i Europa, säger Emil Lindeberg.

Sedan Qvesarum lanserade sin svenska webbutik under 2017 så har den digitala försäljningen ökat dramatiskt och växer ca 50% per år. Att öppna för tyska konsumenter är ett naturligt steg efter att ha gjort en lyckad introduktion på den danska och norska marknaden under 2020.

Emil_Linderberg_200612

– Vi vidgar horisonten för kvalitetshantverk i svensk stil. Tyskland innebär en ny spännande marknad, säger Qvesarums VD Emil Lindeberg.