Qvesarum Ikon

Måttbeställ

Favoriter

Du har inga favoriter.

Du har inte besökt några produkter.

Du har inga listor.

Varukorg

Du har inga produkter i varukorgen.

QVESARUM LANSERAR NY WEBBUTIK I DANMARK

Qvesarum, ett av Sveriges ledande företag för produkter inom hållbart byggande och kvalitetshantverk, nyanställer och expanderar mitt under Corona-krisen.

– Nu tar vi ett stort och efterlängtat steg in på den danska marknaden, säger Qvesarums vd Emil Linderberg.

Coronapandemin har inneburit ett lyft för svensk e-handel och intresset för Qvesarums produkter har ökat drastiskt. Den skånska producenten av byggvaror och inredning har ökat försäljningen i sin webbutik med 45 procent under 2020, jämfört med samma period föregående år.

Sedan Qvesarum lanserade sin svenska webbutik under 2017 så har den digitala försäljningen skjutit i höjden. Nu blir Danmark den första marknaden utanför Sverige som får en egen webbutik. Satsningen är ett första steg i en mer långsiktig expansionsplan som omfattar flera länder i Norden.

– Vi arbetar med traditionella produkter och material, men arbetar också kontinuerligt för att bli allt mer moderna och aktuella i våra försäljningsmetoder, säger Emil Linderberg.

Den nya lanseringen av en dansk webbutik sker för att möta det växande intresset bland kunder i Danmark. Innan Coronapandemins utbrott var det många danskar som besökte Qvesarums butik i Slogstorp och Malmö, men eftersom att många konsumenter nu är mer försiktiga krävs nya sätt att möta kunden.

– Vi var tvungna att agera snabbt för att möta det växande intresset i Danmark, både från nya kunder och de som inte vill resa till Sverige under Corona, säger marknadsansvarig Therése Malmqvist.

I takt med att konsumenten generellt blir mer medveten kring att bygga och inreda långsiktigt med kvalitet så har intresset för Qvesarums produkter ökat. Sedan företaget grundades år 2000 har man producerat byggmaterial och inredning i gammal stil och framför allt i en kvalitet som håller och som passar i gamla hus såväl som i helt nybyggda hus.

För intervjuförfrågningar och bilder:

Marknadsansvarig & presskontakt

Therése Malmqvist

0413-500 347

Qvesarum designar, tillverkar och säljer byggvaror- och inredningsprodukter i hållbar och tidlös stil. Sortimentet finns i webbutiken, www.qvesarum.se, i butiken i Slogstorp, 20 minuter nordost om Lund, samt vid Drottningtorget i Malmö.

Emil_therese200612

Therese Malmqvist & Emil Linderberg